بایگانی برای فروردین, ۱۳۹۴

هراس بیمه از دهان مردم

بدون نظر

یکی از وعده‌های دولت یازدهم کاهش هزینه‌های درمان بود، شاید تلاش دولت برای کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم یکی از معدود مواردی بود که همه گروه‌ها و طیف‌های سیاسی و اجتماعی بر سر آن توافق داشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان ،هفته پیش وزارت بهداشت از ورود طرح تحول سلامت به حوزه دندانپزشکی هم خبر داد. گرچه وزیر بهداشت کلید این تحول را کمی نومیدانه در قفل دندان چرخاند، اما به اعتقاد بسیاری از دندانپزشکان، ورود دولت برای ارتقای خدمات دندانپزشکی و دسترسی عادلانه تمام گروه‌های اجتماعی در کشور به خدمات بهداشتی دهان و دندان می‌تواند آثار خوبی داشته باشد.

images (بیشتر…)


راهکارهایی برای جلوگیری از جرم دندان

بدون نظر

اکبر فاضل استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص مضرات خمیردندان‌های حاوی سفیدکننده و جرم‌گیر افزود: عموماً خمیردندان‌های سفیدکننده مواد ساینده آن بیش از حد معمول بوده که معمولاً برای افراد سیگاری برای از بین بردن آثار جرم و رنگدانه‌های موجود بر روی دندان تجویز می‌شود.

3110598_721

(بیشتر…)


فرار بیمه‌‌ها از خدمات دندانپزشکی و دودی که به چشم مردم می‌رود

بدون نظر

مراجعه زیاد قشر پردرآمد جامعه به دندانپزشکان و از طرفی هزینه های بالایی که باید برای خدمات دندانپزشکی بپردازند، همه و همه دست در دست هم داده تا گذر قشر ضعیف جامعه معمولا به این دسته از اطباء کمتر بیافتد و در نهایت اینکه با کوچکترین مشکل که می توان از ساده ترین راه پزشکی حلش کرد بیمار ناتوان را مجبور به کم هزینه ترین راه –یعنی کشیدن یک دندان نسبتا سالم ختم می شود- چیزی که بارها و بارها شاهد آن بوده ایم و از بیمار اصرار برای کشیدن دندان و از پزشک انکار که راه حل بهتری برای نگه داشتن دندان وجود دارد.

 

09dsc01461

(بیشتر…)


جشن فارغ التحصیلی اولین دانش آموختگان دندانپزشکی پردیس انزلی برگزارشد

بدون نظر

به گزارش ایرنا، رییس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل انزلی عصر شنبه در این مراسم گفت : دانشکده دندانپزشکی و پزشکی، تنها دانشکده بین المللی است که پس از سفر وزیر بهداشت، مجوز استقلال و توسعه اش صادر شد.

دکتر سید ابراهیم سید منیر اظهار کرد: تمامی دانشکده های بین الملل کشور در دانشگاه های مادر ادغام شدند ولی این مرکز آموزشی به دلیل بهره مندی از استانداردهای کافی، مجوز فعالیت و توسعه را دریافت کرد.

وی خاطرنشان کرد : دانشکده دندانپزشکی سال ۸۷ در این پردیس آغاز به فعالیت کرد و امروز جشن فارغ التحصیلی ۱۶ دانش آموخته این دانشکده برگزار می شود .

81576057-6396211

(بیشتر…)


راه‌اندازی دوره‌های فوق تخصصی دندانپزشکی در دانشگاه آزاد

بدون نظر

رئیس واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران از راه‌اندازی دوره‌های فوق تخصصی و فلوشیپ رشته‌های دندانپزشکی در سال جاری خبر داد و گفت: واحد دندانپزشکی طبق مصوبه وزارت بهداشت و درمان در مقاطع تحصیلی، شامل کارشناسی، دکترای حرفه ای و دکترای تخصصی (دوره های دستیاری دندانپزشکی) دانشجو می‌پذیرد.

1429430159910_635649637241002265

(بیشتر…)


آغاز طرح تحول نظام سلامت در دندانپزشکی‎های بروجرد

بدون نظر

رئیس شبکه‌ی بهداشت و درمان بروجرد از آغاز طرح تحول نظام سلامت در دندانپزشکی‎های شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان،«محسن صیرفی» در جمع خبرنگاران، افزود: این طرح با هدف پیشگیری از بیماری‎های دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش‎آموزان مقطع ابتدایی آغاز شده است.

Multimedia_pics_1387_5_Health_5

(بیشتر…)


روایتی از مشکلات شغلی و صنفی دندانپزشکان

بدون نظر

یک دندانپزشک ضمن اشاره به مشکلات صنفی دندانپزشکان، گفت: دندانپزشکان جوان درآمد بالایی ندارند، اما ناچار باید مالیاتی به اندازه مالیات دندانپزشکان با سابقه پرداخت کنند و این نحوه پرداخت مالیات کمی دور از انصاف است.

دکتر محمدرضا خامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه علوم پزشکی تهران، به مشکلات صنفی دندانپزشکان اشاره کرد و افزود: خرید مواد دندانپزشکی وابسته به نوسانات ارز و معمولا خیلی گران است. این درحالیست که تهیه مواد غیرتقلبی هم از جمله مشکلات دندانپزشکان محسوب می‌شود.

getty0-315

(بیشتر…)


خدمات دهان و دندان برای سنین زیر۱۴ سال و زنان باردار

بدون نظر

مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت از حضور ۲۸ هزار دندانپزشک در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خراسان، دکتر حمید صمدزاده در همایشی که در خصوص برنامه‌های طرح تحول در حوزه سلامت دهان و دندان و به مناسبت روز دندانپزشک در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برنامه تحول نظام سلامت تا کنون موفق بوده و کارکنان این حوزه نیز با فعالیت خود این موضوع را ثابت کرده‌اند، اما مجموع نیروهای حد واسط تربیت شده برای این طرح متوقف شده است.

Multimedia_pics_1387_5_Health_5

(بیشتر…)


کلینیک ویژه دندانپزشکی برای بیماران خاص درمازندران راه اندازی می شود

بدون نظر

نادر آهنگر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به این که بیماران مصرف کننده داروهای انعقاد خون برای انجام کارهای داندانپزشکی نیازمند خدمات ویژه هستند ، راه اندازی این کلنیک ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد : مرکز دندانپزشکی برای این دسته از بیماران به خاطر احتمال خونریزی می بایست دارای اتاق عمل جراحی باشد که فراهم آوردن چنین امکاناتی در بیمارستان های آموزشی امکان پذیر است .

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت که در کلنیک های ویژه خدمات دندانپزشکی به کودکان نیز ارائه خواهد شد.

fiazbaksh

(بیشتر…)


جای خالی بیمه‌ها در طرح “تحول سلامت دهان”

بدون نظر

رییس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه هزینه‌های درمانی دندانپزشکی در طرح “تحول نظام سلامت” تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد، گفت: در این طرح تنها پیشگیری دندانپزشکی به صورت جزیی مطرح شده است.

دکتر سید جلال پورهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان این مطلب که بخش درمان دندانپزشکی در طرح “تحول نظام سلامت” به دلیل هزینه‌های سنگین به هیچ وجهه لحاظ نشده است، افزود: در این طرح تنها پیشگیری دندانپزشکی به صورت جزیی مطرح شده است .

sedation-dentist-clinton-twp-mi-21

(بیشتر…)