بایگانی برای فروردین, ۱۳۹۵

چگونه جرم دندان ها را بدون هزینه از بین ببریم؟

بدون نظر
پلاک و جرم دندان و همچنین خونریزی لثه‌ها اتفاقی رایج است که به دلیل عدم مراقبت کافی از دهان و دندان به وجود می‌آید. درمان آن اما جز صرف هزینه‌های گزاف پزشکی در خانه نیز می‌تواند انجام شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید، غذاهای مصرفی امروزه ما انسان‌ها در مقایسه با آنچه پیشتر مصرف می‌شد، تفاوت اساسی کرده است. برای نمونه، رژیم غذایی ما دیگر متکی بر غذاهای خام و سفت نیست، چرا که آن نوع غذاها نیازمند جویدن بیشتری بود. امروزه اما ما غذاهای نرمی را مصرف می‌کنیم که گوارش آن‌ها چندان زمان‌بر نیست. همین مسئله در دراز مدت موجب تشکیل پلاک دندان در دو رنگ زرد و قهوه‌ای خواهد شد.
150700

(بیشتر…)


ثبت هزینه های مطب و کلینیک در نرم افزار اختصاصی دندانپزشکی لبخند

بدون نظر

بخش حسابداری نرم افزار اختصاصی دندانپزشکی لبخند یکی از کاملترین بخش های این سیستم مدیریت دندانپزشکی درنظر گرفته شده است. دفتر ثبت هزینه ها را می توان یکی از مهمترین بخش های حسابداری نرم افزار جامع دندانپزشکی لبخند نام برد. دندانپزشکان می توانند با استفاده از این بخش تمام هزینه‏ های جانبی و یا هزینه خریدهای لازم برای مرکز خود را ثبت و مدیریت نمایید. همچنین می توانند با استفاده از بخش گزارش هزینه ها، گزارشی از تمام هزینه های انجام شده برای مرکز دندانپزشکی خود را در یک بازه زمانی معین مشاهده و در صورت نیاز پرینت بگیرند.

ChargesForm


معرفی بخش گزارش صورت حساب بیمار در نرم افزار اختصاصی مدیریت دندانپزشکی لبخند

بدون نظر

شرکت پردازش سیستم پرنیان برای سهولت کار کاربران نرم افزار اختصاصی مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی لبخند، گزارش «صورت‌حساب بیمار» را در بخش حسابداری این نرم افزار اختصاصی لبخند قرار داده است. با استفاده از صفحه‌ی «صورت‌حساب بیمار» می­توان به ساده‌ترین شکل ممکن، اطلاعات مربوط به درمان‏ها و رادیوگرافیهای انجام شده بر روی یک بیمار را در کنار پرداخت‏های مالی و همچنین مبالغ عودت داده شده به وی را مشاهده نموده و در صورت نیاز از آن‏ها فایل خروجی تهیه کرد.

http://www.labkhandhost.com


بیمه نبودن خدمات دندانپزشکی قابل توجیه نیست/پرداخت از جیب مردم بالاست

بدون نظر

رییس کل سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به خدمات و همچنین سطح بالای علمی دندانپزشکان در کشور، در عین حال بر لزوم پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی تاکید کرد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر علیرضا زالی در پیامی به مناسبت روز دندانپزشک آورده است: « اهمیت سلامت دهان و دندان بر جامعه فرهیخته ایرانی آشکار است. به جرات می‌توان گفت که بشریت در مورد بخشی از افزایش امید به زندگی طی سه قرن اخیر، از سن زیر ۳۰ سال به بیش از۵٫۲ برابر آن، مرهون ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان و خدمات بی‌وقفه دندانپزشکان است.

DSC_1727

(بیشتر…)


سیاست‌گذاری‌ پژوهشی دندانپزشکی باید به سمت کاربردی شدن حرکت کند

بدون نظر

دبیر علمی مرکز ترومای جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به سیاست‌گذاری‌ها در حوزه دندانپزشکی تاکید کرد: سیاست‌گذاری‌ دندانپزشکی در حوزه پژوهش باید به سمت کاربردی شدن و در حوزه خدمات درمانی به سمت پیشگیری حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر حمید جعفرزاده با حضور در دفتر ایسنا اظهار کرد: دانشگاه نمونه کوچکی از جامعه است و مشکلات و معضلاتی که در سایر قسمت‌ها وجود دارد با درجه متفاوتی در دانشگاه نیز مشاهده می‌شود. در واقع این مسائل به صورت زنجیر‌وار به یکدیگر متصل است و به راحتی نمی‌توان یک قسمت کوچک را بدون اصلاحات در ساختار و رفع مشکلات اصلی، اصلاح نمود.

وی در خصوص مشکلات حوزه دندانپزشکی ادامه داد: آموزش، پژوهش و درمان در این حوزه مشکلات خاص خود را داشته و باید در سطوح بالادستی به حل آن اندیشید. در حال حاضر در سطح وزارت بهداشت به دندان‌پزشکی به چشم یک فرزند ناتنی نگاه می‌شود که این خود، سرمنشاء کاستی‌ها در این حوزه است.

2-198

(بیشتر…)


معاینات دندانپزشکی را هر ۶ ماه یک‌بار انجام دهید

بدون نظر

مسئول بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم انجام دوره‌ای معاینات دندانپزشکی و جرم‌گیری دندان‌ها تاکید کرد.

دکتر حسین زمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به ۲۳ فروردین روز دندانپزشکی، اظهار کرد: رعایت اصول بهداشتی مرتبط با هر عضو بدن الزامی است و دهان و دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ دهان و دندان از اعضای مهم بدن هستند و بهداشت آن باید رعایت شود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که دهان و دندان در زیبایی، تکلم و جویدن نقش دارند، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در بدن نیز تبعات بسیاری از جمله بر سلامتی دستگاه گوارش خواهد داشت؛ سلامتی دهان و دندان تاثیر مستقیمی بر دستگاه گوارش دارد و اگر جویدن به درستی صورت نگیرد، دستگاه گوارش به ویژه معده برای هضم غذا با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

borna ghasemi-8-21

(بیشتر…)


درخواست وزیر بهداشت برای بیمه تکمیلی دندانپزشکی

بدون نظر

وزیر بهداشت با بیان اینکه خدمات ارائه شده در حوزه سلامت دهان و دندان با انتظارات مردم فاصله دارد، بر لزوم ورود دولت به عنوان ارائه کننده خدمت در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان، با بیان اینکه مردم مشتاق توجه و احترام هستند، اظهارکرد:یکی از مصیبت‌هایی که در جمهوری اسلامی توسط گروهک های منافق ایجاد شد، فاصله بین مردم و مسئولین است که امروز به یک مدل تبدیل شده است. باید با مردم ارتباط متفاوتی داشته باشیم و هیچ فاصله‌ای بین ما و مردم وجود نداشته باشد. انها باید احساس کنند دیده می‌شوند و به رنج آنها توجه می‌شود.

هاشمی تصریح کرد:سهم ریالی ما از بازار به عنوان دولت سه درصد و از نظر خدمات هفتت درصد است، درحالی که ارایه ۹۳ درصد از خدمات دهان و دندان بر عهده بخش خصوصی است. حضور دولت به عنوان ارائه کننده خدمت برای بهبود این بخش ضروری است.

1447402309268_Davood Behgam-4

(بیشتر…)


۲۳ فروردین، روز دندانپزشک مبارک!

بدون نظر

 با آرزوی تندرستی و عزت برای اساتید گرامی و دندانپزشکان ارجمند.

تست

0.318887001294481520_bamazehcom


دولت از خدمات پیشگیرانه دهان و دندان حمایت کند

بدون نظر

یک متخصص سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی گفت: دولت خدمات رفاهی و بیمه‌ای خود در حوزه سلامت دهان و دندان را در بحث خدمات پیشگیرانه متمرکز کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خراسان، دکتر علی کاظمیان در نشست تخصصی سلامت دهان و دندان در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد، اظهار کرد: در واقع هزینه‌های دندان‌پزشکی در ایران به نسبت بسیاری از کشور‌‎های غربی خیلی مناسب‌تر و ارزان‌تر است و اصولا در بسیاری از مناطق دنیا خدمات دندان‌پزشکی قابل بیمه شدن نیست و به لحاظ علمی نیز این خدمات چندان قابل بیمه شدن نیستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پوسیدگی دندان دومین بیماری شایع در کل دنیاست، از این‌رو تقریبا همه افراد با خدمات دندان‌پزشکی سر و کار دارند و با توجه به تقاضای بالای مردم جامعه، یک شرکت بیمه ور‌شکست خواهد شد و توجیه اقتصادی برای شرکت‌های بیمه‌ای به دنبال نخواهد داشت. بنابراین بهتر است تا دولت خدمات بیمه و رفاهی خود در زمینه سلامت دهان و دندان را در حوزه خدمات پیشگیرانه هزینه کند و همچنین از ارائه خدمات رفاهی و بیمه‌ای برای گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال حمایت بیشتری کند.

index

(بیشتر…)


گرانی مواد دندانپزشکی نباید دستاویزی برای اخذ تعرفه های متعدد باشد

بدون نظر
دکتر نوید ناصری رئیس دانشکده دندانپزشکی آزاد اسلامی شیراز در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دریافت تعرفه های متعدد برای خدمات یکسان دندانپزشکی از سوی دندانپزشکان بیان داشت: موضوع گرانى مواد یا تجهیزات دندانپزشکى قانوناً و اخلاقاً نباید دستاویزى براى نابسامانى تعرفه هاى دندانپزشکى توسط همکاران دندانپزشک شود.
وی افزود: این امر فقط باعث سردرگمى شدید بیماران و سلب اعتماد از آنها نسبت به تمامى دندانپزشکان مى شود.
93285_653

(بیشتر…)