بایگانی برای اردیبهشت, ۱۳۹۴

تجهیزات دندانپزشکی ترمیمی کیفیت خوبی ندارد

بدون نظر
کیوان ساعتی، عضو انجمن دندانپزشکی ترمیمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات دندانپزشکی ترمیمی در خصوص تجهیزات این رشته گفت: تجهیزات دندانپزشکی ترمیمی با کیفیت خوب در کشور وجود ندارد و این مسئله در ابزار این رشته پزشکی نیز دیده می‌شود.
fb939016b7b61fb505a42a1228878eae

(بیشتر…)


دندان ها با جرمگیری لق می شوند؟

بدون نظر

یکی از اقداماتی که بسیاری افراد در روزهای پایانی سال انجام می‌دهند جرمگیری دندان‌هاست. چرا که فکر می‌کنند با جرمگیری می‌توان از شر بدرنگی دندان‌ها خلاص شد و در دید و بازدیدهای نوروزی زیباتر جلوه کرد، اما اصلا چنین باوری درست است؟ و این که می‌گویند جرمگیری به مینای دندان آسیب می‌رساند چقدر حقیقت دارد؟

جرم در واقع رسوبی است که روی دندان‌ها و لثه تشکیل می‌شود و نه‌تنها باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شود بلکه رنگ و سلامت دندان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند به پوسیدگی آنها و بروز بیماری‌های لثه منجر شود. البته افرادی که زیاد چای و قهوه مصرف می‌کنند و سیگار می‌کشند زودتر دچار جرم دندان خواهند شد. پس به نوعی باید جرم دندان‌ها را از بین ببریم.

بزاق دهان به صورت طبیعی دارای املاح بسیاری است که در قسمت‌هایی از دهان و دندان‌ها رسوب می‌کند و به مرور زمان هم میکروب‌های دهانی و مواد غذایی به این رسوبات اضافه می‌شوند. در مراحل اولیه این پلاک‌ها براحتی با مسواک‌زدن و نخ‌ دندان کشیدن قابل پاک شدن است، اما به مرور زمان به لایه‌ای سخت تبدیل می‌شود که نیاز به مداخلات درمانی دارد؛ یعنی این‌که برای از بین بردن جرم باید به دندانپزشک مراجعه و جرمگیری کنید.

 

avayezendegi_toothscaling_001

(بیشتر…)


هزار یونیت دندانپزشکی امسال در مراکز دولتی مستقر می‌شوند

بدون نظر

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: برنامه‌‌های مفصلی برای بهبود خدمات سلامت دهان و دندان داریم که استقرار هزار یونیت دندانپزشکی در مراکز دولتی، ایجاد بخشهای دندانپزشکی در بیمارستانهای دولتی، ایجاد کلینیک های ویژه در دانشکده های دندانپزشکی و کاهش هزینه های دندانپزشکی در بخش خصوصی از جمله این اقدامات است.

ایرج حریرچی در گفت و گو با فارس افزود: برای ارتقا خدمات سلامت دهان و دندان مهمترین اقدام پیشگیری است، قدم اول این است که کاری کنیم بچه‌های امروز مشکل دندانی نداشته باشند و شاخص پوسیدگی، کشیدگی و افتادگی دندان در نسل جدید به حد معقولی برسد.

وی ادامه داد:‌ برای این کار توافق لازم را با وزارت آموزش و پرورش انجام داده‌ایم و بسته‌های خدمتی برای مناطق روستایی و شهری تهیه شده است و امیدوارم با گسترش خدماتی مانند فلورایدتراپی و فیشورسیلنت بتوانیم به اهداف تعیین شده برای ارتقای سلامت دهان و دندان کودکان و نوجوانان برسیم.

42622_0babe

(بیشتر…)


چرا بازرسی ‌به چالشی بزرگ در انجمن علمی‌دندان‌پزشکی تبدیل شده است.؟

بدون نظر

جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن علمی دندانپزشکی در حالی غیر رسمی‌اعلام شد ولی به کارش ادامه داد که در مجمع گفته نشد چرا اخوان آذری از هیئت مدیره انجمن علمی‌دندان‌پزشکی ایران استعفا داد.

به گزارش سلامت نیوز کتر ایرج کیپور طی یادداشتی به سلامت نیوز نوشت: بازرس می‌خواهد فعالیت مالی هیئت مدیره را حساب‌رسی کند اما هیئت مدیره نمی‌گذارد و به هزار در می‌زند که بازرس را حذف کند.

برای آن که بازرس قانونی فعالیت مالی انجمن را حساب‌رسی نکند ده‌ها ترفند به کار می‌بریم، مجمع عمومی‌مهندسی شده برگزار می‌کنیم، در گزارش خود به اعضا راست نمی‌گوئیم، ابتدائی‌ترین اصول اخلاق حرفه‌ای را در یک سازمان مردم نهاد زیر پا می‌گذاریم و آن وقت می‌گوئیم چرا مهران مدیری حرفه ما را به طنز می‌کشد؟

120

(بیشتر…)


ضرورت رعایت بهداشت دهان و دندان از دوران کودکی

بدون نظر

ک دندانپزشک ایلامی بر ضرورت توجه به بهداشت دهان و دندان از دوران کودکی تأکید کرد.

دکتر «سعید صیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام در تشریح مشکلات دهان و دندان مردم در استان اظهار کرد: ریشه‌ی اصلی مشکلات دهان و دندان در جای جای کشور بیشتر به فرهنگ، آب و تغذیه مردم برمی‌گردد.

106-20

(بیشتر…)


زیرساخت‌های علمی مناسب ایران برای تولید مواد دندانی در کشور

بدون نظر

رییس انجمن علمی مواد دندانی گفت: کشور ما از زیرساخت‌های علمی مناسبی برای تولید مواد دندانی برخوردار است، اما از نظر اقتصادی توان رقابت با بسیاری از کشورها را نداریم.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، دکتر فرهاد شفیعی با اشاره به اینکه از لحاظ تولید مواد و تجهیزات دندانپزشکی در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم، گفت: در برخی موارد کیفیت آنچه که در ایران تولید می‌شود بسیار بهتر از نمونه وارداتی است و امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم این محصولات با کیفیت را به مرحله تولید انبوه برسانیم.

وی ادامه داد: برای اینکه تولید مواد و تجهیزات دندانپزشکی در ایران از توجیه اقتصادی برخوردار باشد، ابتدا باید کیفیت تولیدات را افزایش دهیم تا بتوانیم جلوی واردات محصولات مشابه را بگیریم. با افزایش کیفیت، قیمت‌ها نیز تعدیل خواهد شد و می‌توانیم از محصولات داخلی استفاده کنیم.

Multimedia_pics_1387_5_Health_5

(بیشتر…)


دندانپزشکی از خدمات بیمه‌ای محروم است

بدون نظر

دبیر اجرایی پنجاه و پنجمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران گفت: پوشش‌های بیمه‌ای در بخش دندانپزشکی در واقع وجود ندارد و ۹۰ درصد تعرفه را بیماران پرداخت می‌کنند نه بیمه‌ها.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، دکتر بهزاد فرخزاد با بیان این مطلب اظهار داشت: روند افزایش بیماری‌ها و کسری بودجه در بخش بیمه، شرکت‌های بیمه‌گر را به سمتی سوق داده است که بیماری‌های حاد را در اولویت پوشش خود قرار دهند و به این ترتیب، بخش دندانپزشکی از خدمات بیمه‌ای محروم بوده و جزء اولویت‌ها قرار نگرفته است.

2-2302

(بیشتر…)


اضطراب و افزایش خطر ساییدگی دندان!

بدون نظر

مطالعات محققان آمریکایی نشان می دهد که اضطراب اجتماعی (هراس اجتماعی) خطر ساییدگی و حتی شکستگی دندان را افزایش می دهد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، اختلال اضطراب اجتماعی (هراس اجتماعی) به افرادی اشاره دارد که در جمع و محیط های اجتماعی، احساس ناراحتی و اضطراب شدید می کنند. این افراد از صحبت کردن در حضور جمع، ملاقات با افراد جدید و غذاخوردن در جمع می هراسند. گاهی اوقات داروهای ضد افسردگی برای این افراد تجویز می شود.
(بیشتر…)


محافظت از دندان با فناوری نانو!

بدون نظر

محققان دانشگاه روچسترآمریکا با استفاده از نانوحامل پلیمری، موفق به ارائه روشی برای رهاسازی مواد آنتی باکتریال برای محافظت از دندان در مقابل پلاکت های باکتری ها شدند.

به گزارش ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، بنویت از محققان این پروژه گفت: عوامل دارویی مختلفی وجود دارد که برای کاهش پلاکت های دندانی و ممانعت از فساد دندان استفاده می شود، این داروها گاهی پیش از اثربخشی روی دندان، بلعیده می شوند.

وی بیان کرد: یک تیم تحقیقاتی موفق به ارائه روشی شده است که با استفاده از آن می توان دارو را از شسته شدن یا بلعیده شدن حفظ کرد.

وی اظهارکرد: پلاکت های دندان معمولا کلونی از باکتری ها هستند که در یک ماتریکس پلیمری قرار گرفته اند؛ این پلاکت های به دندان می چسبند، این تیم تحقیقی موفق به ارائه روشی جدید برای رهاسازی مواد آنتی باکتریال روی پلاکت های دهانی شدند.

(بیشتر…)


حضور نرم افزار تحت وب مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی لبخند در پنجاه و پنجمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران

بدون نظر

پنجاه و پنجمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران از تاریخ ۹۴/۰۲/۲۲ الی ۹۴/۰۲/۲۵ در مرکز همایش های برج میلاد (مجتمع ورزشی) برگزار می گردد.

همزمان با برپایی کنگره، نمایشگاه انجمن با حضور شرکت های معتبر عرضه کننده لوازم و تجهیزات دندانپزشکی و صنایع وابسته در محل همایش منعقد خواهد گردید. نرم افزار دندانپزشکی لبخند به عنوان اولین تولید کننده نرم افزار جامع و یکپارچه تحت وب مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی، افتخار دارد همانند نمایشگاه های گذشته در خدمت مدعوین  و دندانپزشکان محترم باشد.

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دندانپزشکی لبخند اولین انتخاب مراکز بزرگ و حرفه ای دندانپزشکی کشور، حضور اساتید محترم و دندانپزشکان ارجمند در پنجاه و پنجمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران را گرامی می دارد.