خدمات دندانپزشکی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

فیصل رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دارندگان بیمه سلامت از اول بهمن ماه می توانند از ۲۰ نوع خدمات دندانپزشکی در کنار سایر خدمات درمانی، آموزشی، پیشگیری و بهداشتی بیمه سلامت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برخی از این خدمات شامل پرکردن و ترمیم سطوح یک تا سه اچ شیمیایی و اچ نوری، کشیدن برخی دندان ها، جرم گیری، فلوراید تراپی، رادیوگرافی، آموزش و چگونگی استفاده درست از نخ دندان است .

وی یادآوری کرد: ارائه این تسهیلات بیمه ای در مراکز داندانپزشکی دولتی و خصوص و برای سنین مختلف کمتر از شش سال، از شش تا ۱۴ سال و بیشتر از ۱۴ سال متفاوت خواهد بود.

سرپرست اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: بر اساس این توافقنامه در مراکز دولتی ۷۰ درصد هزینه ها را بیمه و ۳۰ درصد را بیماران پرداخت می کنند و در مراکز خصوصی نیز ۳۰ درصد هزینه ها توسط بیمه و بقیه نیز توسط بیماران پرداخت می شود.

81498006-6260460وی با اشاره به اینکه در مهاباد تعدادی از دندانپزشکان با بیمه سلامت قرارداد دارند افزود: برای دیگر دندانپزشکان این شهرستان در صورت تمایل به بستن قرارداد با این بیمه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

رسولی گفت: تاکنون بیش از ۴۹ هزار و ۳۲۰ نفر در این شهرستان برای دریافت دفترچه بیمه درمانی در قالب طرح بیمه سلامت ایرانیان ثبت نام کردند که از این تعداد برای بیش از ۴۵ هزار نفر دفترچه بیمه درمانی صادر شده است.

وی اضافه کرد: این شهرستان از لحاظ تعداد افراد متقاضی دفترچه بیمه سلامت ایرانیان در بین شهرستان های مختلف استان، پس از ارومیه، بوکان و خوی در جایگاه چهارم قرار دارد.

به گفته رسولی این بیمه در مهاباد با تمامی آزمایشگاه ها، رادیولوژی ها و داروخانه ها و بیش از ۹۸ درصد پزشکان و متخصصان این شهرستان قرارداد داشته و ۹۰ درصد هزینه های بستری در بیمارستانهای دولتی نیز از این طریق قابل پرداخت است.

شهرستان مهاباد دارای بیش از ۲۱۵ هزار نفر جمعیت بوده که ۱۴۸ هزار نفر در مناطق شهری و ۶۷ هزار نفر دیگر در مناطق روستایی ساکن هستند.

http://news.wikipg.com

دیدگاه خود را به ما بگویید.


CAPTCHA Image
Reload Image