ضرورت رعایت بهداشت دهان و دندان از دوران کودکی

ک دندانپزشک ایلامی بر ضرورت توجه به بهداشت دهان و دندان از دوران کودکی تأکید کرد.

دکتر «سعید صیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام در تشریح مشکلات دهان و دندان مردم در استان اظهار کرد: ریشه‌ی اصلی مشکلات دهان و دندان در جای جای کشور بیشتر به فرهنگ، آب و تغذیه مردم برمی‌گردد.

106-20

وی افزود: به‌دنبال تکرر مراجعات افراد به مطب‌ها و درمانگاه‌های دندانپزشکی و بررسی علل این مراجعات این نتیجه حاصل شده که از ۵ مراجعه ۳ مورد به‌علت پوسیدگی دندان است و اگر این روند ادامه یابد در آینده نزدیک با افزایش کشیدن دندان و استفاده از پروتزهای متحرک مواجه می‌شویم.

صیدی ادامه داد: اگر نحوه‌ی نگهداری صحیح و درست از دندان‌ را در سنین کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم قطعاً از خرابی و مشکلات دهان و دندان کاسته می‌شود.

این دندانپزشک ایلامی خاطرنشان کرد: در اکثر مناطق محروم استان آمار خرابی و پوسیدگی دندان، بیش از حد انتظار است که به‌علت ضعف مالی خانواده‌ها، افراد ناچار به کشیدن دندان خود شده که ممکن است سوءتغذیه به همراه داشته باشد.

وی با بیان این‌که سلامت جسم و روان به بهداشت دهان و دندان نیز بستگی دارد، اظهار امیدواری کرد با ادامه طرح نظام جامع سلامت از مشکلات دهان و دندان و هزینه‌های سرسام‌آور آن کاسته و دغدغه‌های مردم در این زمینه کاهش یابد.

http://www.isna.ir

دیدگاه خود را به ما بگویید.


CAPTCHA Image
Reload Image